måndag 1 oktober 2012

Komma ikapp

Åter har bloggen legat på fäfot. Satt för 10 min sedan och började bygg ett kommaikapp inlägg, men det höll på att sluta i katastrof för mig, datorn och min närmaste omgivning.
Men nu är jag åter med ny taktik, korta inlägg oftare. Kanske lite så en blogg är tänkt att funka, men detta handlar o att rekapitulera längre tid.

Så första blir om nått mycket trevligt och snyggt, dock inte båten utan  ett arbetsbord.
I höstast lyckades jag lägga beslag på en hederlig ritplanka från Nike, inte att förväxla med svettiga dojjor från staterna, utan här pratar vi kvalitativt ritbord från Eskilstuna. Måste ha funnit en tidsålder då allt som gjordes i stål och kom från Eskilstuna hade överlägsen kvalite (känns konstigt, Västeråsare som man är) men det är bara att ta valfria E.A Berg verktyg eller produkter från Nike så ser man att detta är allt annat än kattpiss.

Jaja nog med dravel, nu ska bilder av bordet med tidstypisk ritarm och tillhörande lampa visas, samt med arbetsskiva (kan ju inte förstöra orginal skivan)
Orginal utförande

Foten väger bly och står stadigt som satan. Skivan vridbar 360 grader samt går att luta från vågrätt till lodrätt.

1 kommentar:

  1. Jag är en arkitektstudent som skulle älska att ha en så fin pjäs i min lägenhet. Har letat efter just ett original. Använder ni den eller skulle ni vilja sälja den till mig. Hör av er till opj.hedberg@gmail.com

    SvaraRadera